Dag 2 23/01/2023

23 december 2023 - Como, Italië

Goeie morgen

We zien het zitten om deze namiddag Colmar te verkennen. Rond 14u komen we aan. We vinden een staanplaats niet ver van het centrum. Mientje gaat voor het eerst mee in de rugzak (die trouwens evenveel bekijk had als de kersmarkt zelf). We konden er werkelijk alles vinden. Eten en drinken, maar ook allerhande zelfgemaakte spulletjes die verkocht worden, als nieuwe dingen. De gezelligheid kan wel gesmaakt worden. We wandelen van de ene kerstmarkt naar de andere. Alles is mooi versiert en tegen dat we terugkeren naar de camper begint de avond te vallen.

Met onze buik vol vertrekken we nog voor enkele uren richting Lago di Como.

Het zal voor ons de eerste keer zijn aan het Comomeer. We zijn er al heel vaak langs gereden, maar nog nooit de tijd genomen om het te ontdekken.

Vol verwondering bekijken we de vele lichtjes rondom het meer. We zoeken ondertussen op de camperapp een plaatsje om te overnachten. Niet ver van waar we zullen slapen is een een Mc-do. We gaan er te voet naar toe. Het doet deugd om, na toch wel weer enkele uren rijden, onze benen te kunnen strekken.

Benieuwd wat de volgende ochtend ons zal brengen. Een mooi uitzicht? De zon? Bewolking? We zullen zien.

Dormi bene