Dag 3 24/12/2023

24 december 2023 - Lecco, Italië

Buongiorno

Papa en ik openen de gordijnen alvorens de kinderen wakker zijn. We zien het meer nog niet, maar het gene wat we zien spreekt al tot de verbeelding. De zon en de bergen. Wanneer iedereen wakker is openen we alle gordijnen en laten we de zonnestralen op ons af komen. Na het ontbijt rijden we een stukje van het meer af om het stadje Lecco te bezoeken. We wandelen langs het meer. Het water is helder, het meer kalm. Onze jas kan na een 10-tal minuten uit. Het is zo'n 17 graden. Niet slecht hé in de winter. Daar kunnen we gerust mee leven. De zon doet ons ongelooflijk veel deugd. We zijn klaar om het stadje te verkennen.

Maar wat doe je als eerste wanneer je in Italië bent... een pizza eten natuurlijk (of een lasagna ;-)

Een tafeltje in de zon en er kan al niet veel meer mis gaan tijdens onze reis.                                                                                                                                                  En lekker dat het was...

De kerstsfeer is duidelijk aanwezig. De jongens kunnen er met auto's rijden op een kerstmarktje. We slenteren door het dorpje tot de avond begint te vallen. De wandeling naast het meer maakt ons rustig. We beginnen in de flow te geraken dat we kunnen genieten en laten de rush achter ons.

We verplaatsen de camper enkele straten en hebben zo zicht op het meer. Het is kerstavond. En geen kerstavond zonder pakjes en lekker eten natuurlijk. We eten, spelen spelletjes en openen de cadeau'tjes. Na nog samen een film te bekijken gaan we slapen. Het is een leuke dag geweest. Morgen bezoeken we een ander stadje rond het meer.

Buona notte