Wintervakantie 2023

22 december 2023 - Meulebeke, België

Vandaag is het 22 december 2023.

Kobe en Ari hun laatste schooldag is ingegaan voor het begin van de kerstvakantie.

De koffers zijn gepakt en opa mag om 10u naar 'De zonnewende'. We zijn sinds onze laatste zomervakantie vertrouwd geraakt met het kortverblijf. Het is in Meulebeke en opa wordt er goed verzorgd, wanneer wij er even op uit gaan.

We spreken er al jaren over om Italië te ontdekken tijdens de winterperiode en dit is dan ook wat we gaan doen. Papa vond een geschikte camper in Emelgem. We hoeven niet ver rijden om hem op te halen en op die manier kunnen we deze avond nog vertrekken.

Het plan is om in Koerich/Luxemburg, te slapen en dan de volgende morgen door te rijden richting Colmar. Tijdens de kerstperiode is er in de authentieke stad Colmar/ Frankrijk een grote, gezellige kerstmarkt.

Het is 15u en ik haal Ari en Kobe van school. Woehoe, de vakantie kan beginnen. De jongens zijn enthousiast we komen ter zelfde tijd thuis als papa met de camper. Al onze spullen staan al klaar en we de camper. And off we go! En we hebben er een nieuwe reisgenoot bij...

We rijden er zo'n 5 uur over naar Koerich. Eens aangekomen vinden we een plaatsje aan de stroom. Er staan nog 3 andere campers. We installeren ons, eten nog iets en kruipen dan onder de wol. Papa en mama achteraan in de camper en Kobe en Ari slapen samen in een groot bed die kan gezakt worden. En Mientje... Die mag een beetje overal slapen.

Slaapwel.